• Sign Up! To view all forums and unlock additional cool features

    Welcome to the #1 Fiesta ST Forum and Fiesta ST community dedicated to Fiesta ST owners and enthusiasts. Register for an account, it's free and it's easy, so don't hesitate to join the Fiesta ST Forum today!

Slow ST Build Ideas

TyphoonFiST

5000 Post Club
Messages
5,241
Likes
1,827
Location
Rich-fizzield
#2
Yeah its already got forged internals...FYI.....If your going for that power level....id roll an MRX/X47r/X37/Whoosh hybrid. Your figure can be done with pretty much all stock engine internals. Id First start out small...RMM....AP3 with a flash tune....Larger intercooler....ST200 Airbox.....High flow panel filter.....ETC and random crap that just looks nice
 
OP
S

Slow_ST

New Member
Messages
3
Likes
1
Location
Culpeper, VA, USA
Thread Starter #3
Yeah its already got forged internals...FYI.....If your going for that power level....id roll an MRX/X47r/X37/Whoosh hybrid. Your figure can be done with pretty much all stock engine internals. Id First start out small...RMM....AP3 with a flash tune....Larger intercooler....ST200 Airbox.....High flow panel filter.....ETC and random crap that just looks nice
Thanks man I appreciate it. I’m just getting into modern cars, used to old built up shitboxes😂
 

MRX330

1000 Post Club
Messages
1,323
Likes
537
Location
Minnesota
#4
Yeah its already got forged internals...FYI.....If your going for that power level....id roll an MRX/X47r/X37/Whoosh hybrid. Your figure can be done with pretty much all stock engine internals. Id First start out small...RMM....AP3 with a flash tune....Larger intercooler....ST200 Airbox.....High flow panel filter.....ETC and random crap that just looks nice
Check out the build projects. Soup to nuts in there. 👁🧠👁
 

jeffreylyon

Senior Member
Messages
825
Likes
370
Location
Pittsburgh
#8
I’m probably gonna end up going for an X47R and upgrade some other things. I wanna end up with a rally spec car for the most part. Getting a sequential gearbox too
Take a look at Whoosh's hybrid or a X-47 (non-R). The X-47R seems to have some reliability issues.

Have you driven a sequential dog box on the street before? Super fun 5% of the time, super annoying the rest of the time and the dogs need to be replaced often - the harder you bang it the more it likes it, but trying to get to the market to buy a gallon of milk rips those things apart.
 

M-Sport fan

7000 Post Club
Messages
7,833
Likes
1,438
Location
Solebury, Pennsyltuckeyvania
#10
Take a look at Whoosh's hybrid or a X-47 (non-R). The X-47R seems to have some reliability issues.

Have you driven a sequential dog box on the street before? Super fun 5% of the time, super annoying the rest of the time and the dogs need to be replaced often - the harder you bang it the more it likes it, but trying to get to the market to buy a gallon of milk rips those things apart.
Yup, and pretty much UN-DRIVEABLE in ANY stop and go traffic at all. [:(]
 

jeffreylyon

Senior Member
Messages
825
Likes
370
Location
Pittsburgh
#11
Yup, and pretty much UN-DRIVEABLE in ANY stop and go traffic at all. [:(]
Yeah - In the 80's had a friend with an FB RX-7 track car with a dog box who, due to some financial challenges, tried to drive on the street. That lasted for a short week and he sold the car to buy something that was streetable. A nice, easy 1-2 or 2-1 shift in LA traffic was impossible, but super fun late at night or on Mulholland, shifting hard @ 8500.
 

Similar threads



Top